Felanmälan

Läs mer om hur du gör en serviceanmälan och hur du kan lämna synpunkter på vår verksamhet.

Serviceanmälan

När något krånglar i din lägenhet eller lokal kan du göra en serviceanmälan på Mina sidor Länk till annan webbplats.. På Mina sidor kan du även se dina tidigare serviceanmälningar.

Det anmälda felet åtgärdas av våra fastighetsskötare eller av de entreprenörer som vi anlitar. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och felanmälningar som inte är akuta kan ta längre tid innan de åtgärdas.

Akuta fel

Ett akut fel innebär saker som är en fara för fastigheter eller människor, exempelvis vattenläckage, stopp i avlopp som riskerar vattenskada eller krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott.

Om du får ett akut fel under tiden vår kundtjänst har stängt så kan du felanmäla det via följande kontaktvägar:

Bergs kommuns växel, 0687-161 00 måndag till torsdag 08.00-16.00 och fredagar 08.00-15.00

Vårt journummer 063-10 77 81, måndagar till torsdagar 16.00-08.00, fredagar från 15.00 samt dygnet runt på helgdagar.

Mina sidor

Lämna synpunkter

Har du synpunkter på den service eller de tjänster som Bergs kommun erbjuder?

För oss i kommunen är det viktigt att få reda på när vår service inte fungerar på ett önskvärt sätt. Detta ger oss möjligheter att rätta till misstag. Vi behöver också få reda på om du tycker att vår service kan förbättras. Med din medverkan och dina synpunkter får vi möjlighet att utveckla och förbättra vår verksamhet.

E-tjänst: Lämna synpunkter

Kontakta Bergs hyreshus

Läs mer om våra öppettider och hur du kontaktar oss på sidan Kontakta Bergs hyreshus.