Upphandling och inköp

Jämtlands läns kommuner samarbetar inom upphandling via ett gemensamt upphandlingskontor.

Upphandlingskontoret är stolta över att arbeta på uppdrag av Jämtlands kommuner och kommunala bolag för att genomföra offentliga upphandlingar med engagemang och omsorg.
Det handlar inte enbart om att jaga lägsta pris – Upphandlingskontoret vill så mycket mer! De strävar efter att lyfta fram kvalitet, främja mångfald bland leverantörer och skapa hållbara lösningar inom deras avtalsområden.

Anbudsskola

Det kan uppstå många frågor och funderingar för dig som vill delta i en upphandling. Vi genomför därför en anbudsskola vid två olika tillfällen - ett för dig som vill delta fysiskt på plats och ett för dig som hellre genomför utbildningen digitalt. Utbildningarna tar ca 1 timma.

Utbildning 1: Kumminåkern (i anslutning till biblioteket i Svenstavik) den 27 augusti klockan 11:00. Mer information och anmälan finns via länk till Anbudsskola på plats i Svenstavik för företag. Länk till annan webbplats.

Utbildning 2: Digital utbildning via Teams den 28 augusti klockan 08:30. Mer information och anmälan finns via länk till Anbudsskola digitalt för företag Länk till annan webbplats.

Kommungemensamma upphandlingar

Upphandlingskontoret finns i Östersund och upphandlar varor och tjänster som de samverkande kommunerna har behov av. Upphandlingskontoret gör även upphandlingar på uppdrag. Det kan vara varor och tjänster som är specifika för någon förvaltning inom någon av kommunerna.

Aktuella och planerade upphandlingar via Upphandlingskontoret

Via Upphandlingskontorets webbplats någ du information om både pågående och planerade upphandlingar:
Se alla aktuella upphandlingar - Upphandlingskontoret Länk till annan webbplats.

För dig som är intresserad av att lämna anbud finns mer information om hur du gör via följande sida:
Så lämnar du anbud - Upphandlingskontoret Länk till annan webbplats.

Leverantör av små livsmedelsinköp

Vill du leverera mindre mängder livsmedel till oss? Anslut dig till DIS - ett dynamiskt inköpssystem för mindre inköp av livsmedel.

DIS - dynamiskt inköpssystem

Vi vill öka möjligheterna för små och medelstora leverantörer att göra affärer med oss och övriga kommuner i Jämtlands län. Alla leverantörer kan ansöka om att kvalificera sig som leverantör, och alla leverantörer som uppfyller kraven kommer att bli godkända för att ta emot kommande förfrågningar i systemet.

Följande kategorier av livsmedel omfattas:

  • Kött
  • Chark
  • Fisk
  • Frukt och grönt
  • Ägg
  • Sylt
  • Honung

Utbildningar för leverantörer och producenter om bland annat hur man ansluter sig till systemet och hur man lämnar anbud på förfrågningar kommer att anordnas löpande av Upphandlingskontoret i Jämtlands län.

Upphandlingskontoret i Jämtlands län har i samverkan med kommunerna i Jämtland, Jamtli, Härjegårdar AB, Jämtlands Gymnasieförbund, Jämtlands Räddningstjänstförbund, Vatten och Miljöresurs Mitt AB och Bergs Hyreshus AB tagit fram det dynamiska inköpssystemet.

Om dynamiskt inköpssystem på Upphandlingskontoret i Jämtlands län Länk till annan webbplats.

Övriga frågor

Upphandlingskontoret
Tfn: 063-14 30 00
E-post: info@upphandlingskontoret.se