- Startsida
- Kommun och politik
- Verksamhet och organisation
- Tjänstemannaorganisation
Tjänstemannaorganisation
-
Fastighetsavdelningen
Bergs kommun har en fastighetsavdelning som ansvarar och förvaltar både hyresfastigheter och lokaler. Våra hyresgäster är privatpersoner, företag och kommunala verksamheter.
-
HR-avdelningen
HR-avdelningens uppdrag är att, inom tydligt definierade HR-områden, stödja Bergs kommun uppnå sina fastställda mål och säkerställa att dess verksamheter håller hög kvalitet.
-
LSS
Avdelningen Verkställighet LSS omfattar verksamheterna gruppboende, korttidsboende, daglig verksamhet, personlig assistans, elevhem för ungdomar med LSS-beslut samt övriga LSS-insatser.
-
Miljö- och byggavdelningen
Miljö- och byggavdelningen är gemensam för Bergs och Härjedalens kommuner. Vi hanterar planfrågor, byggnadsfrågor, miljöfrågor, livsmedelsfrågor och kalkning.
-
Socialtjänst
Avdelningen Socialtjänst omfattar enheterna myndighetsutövning och verkställighet.
-
Stabsavdelningen
Stabsavdelningen ansvarar för övergripande ekonomistyrning, stöd till den politiska processen (kommunfullmäktige, kommunstyrelse, utbildningsnämnd, vård- och socialnämnd, fastighetsnämnd samt utskott) inklusive sekreterarskap, utredningsstöd, ärendehantering samt medborgarservice.
-
Tillväxtavdelningen
Tillväxtavdelningens huvuduppgift är att skapa ökat ekonomiskt underlag för kommunen genom att arbeta för ökad befolkning, fler bostäder, fler jobb och ökad attraktion.
-
Utbildningsavdelningen
Utbildningsavdelningen omfattar verksamhetsområdena förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning samt kulturskola.
-
Vård och omsorg
Avdelningen Verkställighet Vård och omsorg omfattar särskilt boende, korttidsboende, hemvård, hemsjukvård, kommunrehab, demensteam och dagverksamhet.