- Startsida
- Kommun och politik
- Politisk organisation, möten och protokoll
- Utskott
- Personalutskottet
Personalutskottet
Personalutskottet (PU) är organiserat under kommunstyrelsen. Personalutskottets främsta uppgifter är hantering av personalärenden. Personalutskottet bereder vissa ärenden inför kommunstyrelsens sammanträden.
Personalutskottet har fem ordinarie ledamöter och fem ersättare som utses av kommunstyrelsen.
Möten och protokoll 2025
Datum | Protokoll | Ärendelista |
---|---|---|
28 januari | ||
18 mars | ||
27 maj | ||
2 september | ||
18 november |
Möten och protokoll 2024
Datum | Protokoll | Ärendelista |
---|---|---|
30 januari | ||
16 april | ||
14 maj | ||
17 september | ||
12 november |
Möten och protokoll 2023
Datum | Protokoll | Ärendelista |
---|---|---|
14 februari | ||
4 april | ||
16 maj | ||
31 augusti | ||
6 oktober | ||
5 december |
Personalärenden hanterades innan 2023 av Arbetsutskottet (AU). De ansvarade även för den årliga budgethanteringen.
AU:s handlingar för 2022 och bakåt i tiden kan beställas hos Demokratistödsenheten, kontaktinformation finns längst ned på sidan.